همایش هم اندیشی وحدت امت اسلامی ویژه سران طوایف و مولویهای سیستان و بلوچستان برگزار شد
نوشته شده توسط : sasurse

دبیر این همایش و معاون قرارگاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنوب شرق كشور روز سه شنبه در حاشیه این همایش طی گفت و گو با خبرنگاران هدف از برگزاری آن را تبیین نقش و مشاركت اهل سنت در رفع مشكلات فرهنگی، اقتصادی، امنیتی، اجتماعی، سیاسی و در نهایت تامین امنیت پایدار در استان سیستان و بلوچستان ذكر كرد.

سرهنگ پاسدار 'علی خلیل آبادی' گفت: طی مدت سه سال اقدامات خوبی توسط شهید شوشتری فرمانده سابق قرارگاه قدس سپاه برای افزایش مشاركت اهل سنت در این بخشها ، ایجاد وحدت و همدلی، آسیب شناسی مشكلات منطقه از طریق تشكیل كارگروههای مربوطه پایه گذاری و منشاء اقدامهای خوبی شد.

وی اظهار داشت: دشمنان به طرق مختلف تلاش كردند با گسترش حركتهای سلفی گری، وهابی و اقدامهای تروریستی بین مردم شیعه و سنی تفرقه ایجاد كنند.

او گفت: ولی این قبیل اقدامها نه تنها خللی در وحدت بین اهل سنت و شیعه ایجاد نكرد بلكه باعث تحكیم هرچه بیشتر وحدت و افزایش بصیرت عمومی مردم شیعه و سنی منطقه در برابر سیاستهای خصمانه معاندان شد.

معاون قرارگاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنوب شرق اضافه كرد: در این همایش ضمن بررسی فعالیتهای یاد شده طی سه سال گذشته، مولویها و سران طوایف اهل سنت سیستان و بلوچستان راهكارهای خود را برای افزایش مشاركت در تامین امنیت پایدار، رفع مشكلات اقتصادی، امنیتی ، اجتماعی و فرهنگی ارایه دادند.

سرهنگ خلیل آبادی گفت: با همراهی و مشاركت اهل سنت، سران طوایف و مولویهای سیستان و بلوچستان اقدامهای خوبی برای شناسایی و برخورد با گروهكهای تروریستی و تفرقه افكن انجام شد.

او بیان كرد: طی پارسال و از ابتدای امسال تاكنون هیچگونه مشكل امنیتی در سیستان و بلوچستان رخ نداده و چند گروه نیز كه قصد انجام اقدامهای ضدامنیتی در این منطقه را داشتند با همراهی و مشاركت مردم و اهل سنت منطقه با سپاه و عوامل اطلاعاتی و امنیتی قبل از انجام هر اقدامی شناسایی و با آنها برخورد شد.ك/3

7490/659





:: برچسب‌ها: خورشید , خام ,
:: بازدید از این مطلب : 411
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: